Misyon Nedir?


Misyon Nedir?
          
   
Misyon, kelime anlamıyla görev, amaç anlamına gelir. Misyon, iş hayatında kurum veya kuruluşun edindiği amaç olarak tanımlanır. Her kurum veya kuruluşun bir misyonu yani amacı vardır. Birçok kurum veya kuruluşun uzun vadede yapmak istediği, yapacağı işleri, temel sorumlulukları ifade eder misyon.

Bazı Kuruluşların Misyonları;

                Mavi Jeans: Müşterisine yakın, jeans odaklı bir moda markası olmak. Markayı yansıtan her noktada tüketiciye yeni bir deneyim yaşatmak. Ürün kalitesinde tutkulu, tasarımda yenilikçi olmak. Ürün mükemmelliği, dijital dünyanın gerekleri ve perakende mağazacılık deneyiminde öncü bir şirket olmak. Çalışanların güven duyduğu, müşterilerin gönül bağı kurduğu, iş ortaklarının kalıcı olduğu kurum kültürünü sahiplenmek.



                Mercedes-Benz: Profesyonel risk yönetimi ve sürdürülebilir karlılık ile hissedarlarımız için yarattığımız değeri güçlendirirken, iş ortaklarımıza sunduğumuz yaratıcı ve rekabetçi finansal çözümlerle, bayi ve müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmaktır.



                Amazon: İnsanların internet üzerinden satın almak isteyecekleri her şeyin olduğu bir yer inşa ederek, yeryüzünün en müşteri odaklı firması olmaktır.


                Yukarıda da görüldüğü gibi misyon şirketin amacını belirtir. Misyon, değişen teknoloji ve sosyolojik yapıya göre zamanla muhakkak değişiklik gösterir ancak temeli aynı kalacaktır. Örneğin; 1960 yılında misyonu ‘müşterisinin mutluluğunu ve memnuniyetini sağlamak’ olan bir otomobil şirketinin 2019 yılı misyonu yine müşterisinin mutluluğu ve memnuniyetini sağlamak olacaktır ancak bunun yanı sıra çevreye daha az zarar verecek motorlar üretmek gibi amaçlar da ekleyecektir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

KONUMLANDIRMA POSITIONING

KONUMLANDIRMA (POSITIONING)                                  Konumlandırma; Al Ries ve Jack Trout’un reklam dünyasına kazandırdığı muh...