PAZARLAMA
NEDİR ?
Amerikan Pazarlama Derneği pazarlamayı şöyle tanımlamaktadır: Pazarlama; tüketiciler, müşteriler ortaklar ve toplumun tümü için değer yaratan teklifleri oluşturan, iletişimini yapan, dağıtan ve değişimini gerçekleştiren faaliyetler, kurumlar ve süreçlerdir.
Pazarlama, kurumların; ürün
ve hizmetlerini tüketicilere çeşitli yollarla, satış ve iletişim aksiyonlarını
belirleyen, işletmelerin en önemli
yapılarından birisidir.
PAZARLAMANIN 4P’Sİ
Pazarlamanın 4P’si veya Pazarlama Karması, Philip
Kotler’ın pazarlama literatürüne kazandırdığı en önemli konulardan birisidir.
Pazarlamanın 4P’si: Product, Price, Promotion ve Place kelimelerinin baş
harflerinden oluşur.
· Product (Ürün)
· Price (Fiyat)
· Promotion (Tutundurma)
· Place (Dağıtım)
Product (Ürün-Hizmet), otomobil
gibi somut bir şey de olabilir, bir restoranın yemek servisi gibi hizmet de
olabilir.
Price (Fiyat), satacağımız ürün veya hizmetin karşılığında talep ettiğimiz ücret.
Price (Fiyat), satacağımız ürün veya hizmetin karşılığında talep ettiğimiz ücret.
Promotion (Tutundurma),
pazara sunulan ürün veya hizmetlerin; tanıtılması, bilinirliğinin artması veya
satış arttırma amacı ile yapılan çeşitli faaliyetlerdir.
Place (Dağıtım), işletmenin
ürün ve hizmetlerini pazara sunmak için kurduğu dağıtım ağı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder