14 Mayıs 2019 Salı

Pazarlama Nedir?

PAZARLAMA NEDİR ?

          Amerikan Pazarlama Derneği pazarlamayı şöyle tanımlamaktadır: Pazarlama; tüketiciler, müşteriler ortaklar ve toplumun tümü için değer yaratan teklifleri oluşturan, iletişimini yapan, dağıtan ve değişimini gerçekleştiren faaliyetler, kurumlar ve süreçlerdir.

         Pazarlama, kurumların; ürün ve hizmetlerini tüketicilere çeşitli yollarla, satış ve iletişim aksiyonlarını belirleyen, işletmelerin  en önemli yapılarından birisidir.



PAZARLAMANIN 4P’Sİ
        
         Pazarlamanın 4P’si veya Pazarlama Karması, Philip Kotler’ın pazarlama literatürüne kazandırdığı en önemli konulardan birisidir. Pazarlamanın 4P’si: Product, Price, Promotion ve Place kelimelerinin baş harflerinden oluşur.  
·        Product (Ürün)
·        Price (Fiyat)
·        Promotion (Tutundurma)
·        Place (Dağıtım)



         Product (Ürün-Hizmet), otomobil gibi somut bir şey de olabilir, bir restoranın yemek servisi gibi hizmet de olabilir.

         Price (Fiyat), satacağımız ürün veya hizmetin karşılığında talep ettiğimiz ücret.

         Promotion (Tutundurma), pazara sunulan ürün veya hizmetlerin; tanıtılması, bilinirliğinin artması veya satış arttırma amacı ile yapılan çeşitli faaliyetlerdir.

         Place (Dağıtım), işletmenin ürün ve hizmetlerini pazara sunmak için kurduğu dağıtım ağı.
        




         

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

KONUMLANDIRMA POSITIONING

KONUMLANDIRMA (POSITIONING)                                  Konumlandırma; Al Ries ve Jack Trout’un reklam dünyasına kazandırdığı muh...