Satışın Temeli AIDA


DÖRT ADIMDA SATIŞ
AIDA
                Satışın temeli de diyebileceğimiz bir kavramdır AIDA. Bütün kâr amacı güden işletmelerin, kuruluşların satış stratejilerini üzerine kurdukları bir modeldir. Bütün satışçıların öğrendiği, temelini üzerine koyduğu en iyi tekniklerden birisidir. AIDA tam dört ana başlıktan oluşur. Sırasıyla;


·         Attention (Dikkat Çekme)
·         Interest (İlgi Uyandırma)
·         Desire (Arzu,İstek Uyandırma)
·         Action (Harekete Geçme)
               
               
             İşte satışın temeli  aslında yukarıdaki 4 başlıktan oluşan bu modeldir. Her işletme veya kurum AIDA’yı kendi stratejilerine ve müşteri tipine göre yorumlayarak kullanır, geliştirir veya şekillendirir. Müşterinin dikkatini çek, ürüne ilgi duymasını sağla, ürünü arzu etsin ve müşteriyi harekete geçir, satışı kapat. Bazı şirketler ve kuruluşlar AIDA’nın başına ‘N’ ve ‘S’ getirirler, yani ‘Needs’ ve ‘Satisfaction’. Bu ‘Needs’ ve ‘Satisfaction’ modeli bir üst seviyeye taşıyor ve yeni model NAIDAS şeklini alıyor.

·         Needs (İhtiyaç/İhtiyaç Belirleme)
·         Attention (Dikkat Çekme)
·         Interest (İlgi Uyandırma)
·         Desire (Arzu,İstek Uyandırma)
·         Action (Harekete Geçme)
·         Satisfaction (Tatmin)
               
                Yeni modelde ihtiyaca yönelik satış ve satış sonrası tatmin önemi artıyor ve odak noktası bir  anlamda müşterinin ihtiyaç önceliği ve üründen aldığı tatmine yöneliyor. Özetleyecek olursak, AIDA satışın temeli ancak ‘N’AIDA’S’ modelinde olduğu gibi kurumun/şirketin yapısına, stratejisine bağlı olarak değişiklikler yapılabilir ve uyarlanabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

KONUMLANDIRMA POSITIONING

KONUMLANDIRMA (POSITIONING)                                  Konumlandırma; Al Ries ve Jack Trout’un reklam dünyasına kazandırdığı muh...