DÖRT ADIMDA SATIŞ
AIDA
Satışın
temeli de diyebileceğimiz bir kavramdır AIDA. Bütün kâr amacı güden
işletmelerin, kuruluşların satış stratejilerini üzerine kurdukları bir
modeldir. Bütün satışçıların öğrendiği, temelini üzerine koyduğu en iyi
tekniklerden birisidir. AIDA tam dört ana başlıktan oluşur. Sırasıyla;
·
Attention (Dikkat Çekme)
·
Interest (İlgi Uyandırma)
·
Desire (Arzu,İstek Uyandırma)
·
Action (Harekete Geçme)
İşte
satışın temeli aslında yukarıdaki 4
başlıktan oluşan bu modeldir. Her işletme veya kurum AIDA’yı kendi
stratejilerine ve müşteri tipine göre yorumlayarak kullanır, geliştirir veya
şekillendirir. Müşterinin dikkatini çek, ürüne ilgi duymasını sağla, ürünü arzu
etsin ve müşteriyi harekete geçir, satışı kapat. Bazı şirketler ve kuruluşlar
AIDA’nın başına ‘N’ ve ‘S’ getirirler, yani ‘Needs’ ve ‘Satisfaction’. Bu ‘Needs’
ve ‘Satisfaction’ modeli bir üst seviyeye taşıyor ve yeni model NAIDAS şeklini
alıyor.
·
Needs (İhtiyaç/İhtiyaç Belirleme)
·
Attention (Dikkat Çekme)
·
Interest (İlgi Uyandırma)
·
Desire (Arzu,İstek Uyandırma)
·
Action (Harekete Geçme)
·
Satisfaction (Tatmin)
Yeni
modelde ihtiyaca yönelik satış ve satış sonrası tatmin önemi artıyor ve odak
noktası bir anlamda müşterinin ihtiyaç
önceliği ve üründen aldığı tatmine yöneliyor. Özetleyecek olursak, AIDA satışın
temeli ancak ‘N’AIDA’S’ modelinde olduğu gibi kurumun/şirketin yapısına,
stratejisine bağlı olarak değişiklikler yapılabilir ve uyarlanabilir.
çok iyi. uzun zamandır aradığım bilgiler. üstad böylesine özgün bilgileri zaman ayırıp bizimle paylaştığın için allah razı olsun... özellikle kendi yorumlarını katarak bizi aydınlatıyor olmana bayılıyorum. senin hakkını nasıl ödeyeceğiz bilmiyorum. hakkını helal et.
YanıtlaSil